Drankmerk trekt stekker uit samenwerking met Lil Kleine
Drankmerk Fiorito, bekend als producent van ambachtelijke limoncello, heeft de samenwerking met rapper Lil Kleine verbroken. Dat meldt oprichter Franco Fiorito in een verklaring aan RTLZ. Het bedrijf kan zich niet vinden in de geweldsincidenten waarmee Lil Klene recent wordt geassocieerd.
“Wij keuren elke vorm van geweld af”, aldus Fiorito. “Wij bestaan al tien jaar en willen gewoon niet geassocieerd worden met dit gedoe.” De samenwerking zou maandag zijn opgezegd, vier dagen nadat de rechter Lil Kleine veroordeelde tot een taakstraf vanwege mishandeling. Eerder was er ook een incident op Ibiza waarbij hij zijn vriendin geslagen zou hebben.
Lil Kleine en zijn manager, Nathan Moszkowicz, werden in 2020 als nieuwe aandeelhouders van het bedrijf gepresenteerd. Lil Kleine zei fan te zijn van limoncello. Het is niet duidelijk hoe het aandeelhouderschap wordt afgehandeld en of ook zijn manager de banden met Fiorito heeft verbroken.
Meerdere bedrijven hebben stappen ondernomen vanwege de commotie rond Lil Kleine. Spotify verwijderde zijn nummers uit hun geprogrammeerde playlists en Madame Tussauds nam afscheid van zijn standbeeld.
Opvallend is dat de twee platenlabels die samenwerken met Lil Kleine, Sony Music en TopNotch, nog steeds geen inhoudelijke verklaring over de zaken hebben afgegeven. TopNotch bracht zijn nieuwste album uit, Sony Music nam de rapper recent onder haar hoede. De samenwerking werd beklonken met champagne, is te zien op de website van de rapper.
Bron: Shownieuws / foto: Fiorito