EO stopt met The Passion na 10 jaar
De EO heeft gisteren bekendgemaakt dat, na 10 succesvolle en mooie edities, te stoppen met The Passion. De omroep heeft aangegeven ruimte te willen maken voor vernieuwing. Ze hebben producent Mediawater, KRO-NCRV en de andere partners laten weten dat zij afzien van verdere coproductie in deze jaarlijks terugkerende productie.
Dit betekent niet het einde van The Passion, stelt Jacco Doornbos, producer van Mediawater: “Wij zijn de EO dankbaar voor de belangrijke rol die de omroep in de afgelopen tien jaar heeft vervuld. Wij zien ernaar uit om met andere partners ook in 2021 een impactvolle en actuele Passion te maken.” The Passion is al jarenlang een begrip en vertelde vlak voor bestaan het verhaal van Jezus. De productie, die altijd in een andere stad en grotendeels live is, trekt miljoenen kijkers. In verband met het coronavirus was het niet mogelijk om dit jaar een jubileum-editie te maken, zoals de omroep voor ogen had. Echter werd er gekozen om het verhaal te vertellen met hoogtepunten van de afgelopen jaren.
Arjan Lock, directeur EO: “We zijn met The Passion begonnen om de betekenis van Pasen onder de aandacht te brengen. Ieder jaar houden we onze deelname aan The Passion opnieuw tegen het licht: is de productie in haar huidige vorm en werkwijze de beste manier om mensen te blijven inspireren en te raken met het Paasverhaal over Jezus’ lijden en opstanding? Tot op heden was het antwoord op deze vraag ‘ja’. Maar we denken dat de tijd is aangebroken voor een nieuwe, innovatieve wending.”
Beeld: Instagram, Bron: RTL Boulevard