Jan Versteegh zegt ja tegen gratis stofzuiger van Dyson
Voor bekende Nederlanders is hun pagina op Instagram anno 2019 dé ideale tool om gratis spulletjes bij elkaar te sprokkelen. Zo regelde Wendy van Dijk in ruil voor wat foto’s een rijkeluiscanta voor haar talentvolle zoontje en peuterde Marieke Elsinga zelfs een Fiat 500X los. Elektronicafabrikant Dyson heeft nu zijn nieuwste steelstofzuiger à 649 euro opgestuurd naar een serie BN’ers: in ruil voor een fotootje op de socials mochten ze die houden. Onder meer Jan Versteegh hapte.
Het werd maandag besproken in 6 Inside, toen het over Tim Douwsma ging. Zijn Dyson-foto is veelbesproken, omdat spulletjes op de achtergrond het geslacht van zijn baby zouden verklappen. Hij meldt, in tegenstelling tot Versteegh, níet dat het om een gesponsorde foto gaat.
Albert Verlinde: “Het is een merk dat we allemaal kennen, Dyson of zo, en die hebben aan heel veel bekende Nederlanders een stofzuiger opgestuurd met de vraag of ze ermee op de foto willen gaan staan en dan mag je die stofzuiger houden. Dat heb jij ook gedaan of niet?”
Versteegh: “Ja, hebben we hem niet ergens? Dat is een goede foto voor mij, hoor.”
Verlinde: “Waarom doet zo’n bedrijf dat? Ik krijg dat nooit.”
Dyantha Brooks: “Ik heb hem ook. Ik heb er gewoon voor moeten betalen en ze zijn hartstikke duur.”
Dat bekende Nederlanders en social influencers hun volgers gebruiken om zichzelf te verrijken wekt steeds meer ergernis op bij gebruikers van social media.
bron: Mediacourant