Jeroen van Koningsbrugge wordt supermarktmanager Daan bij Albert Heijn
4 september 2025
Jeroen van Koningsbrugge speelt vanaf deze maand Daan, het nieuwe gezicht van Albert Heijn. In de rol van supermarktmanager Daan laat hij zien hoe leuk en leerzaam boodschappen doen kan zijn voor kinderen. Tegelijkertijd introduceert Albert Heijn de spaaractie ‘Begin je eigen winkeltje’, waarin jonge klanten hun eigen mini-supermarkt kunnen inrichten.
“Wie is er niet groot geworden met winkeltje spelen?” zegt Jeroen van Koningsbrugge over zijn nieuwe rol. “Als kind speelde ik al achter mijn speelgoedkassa en mijn vader was supermarktmanager bij Albert Heijn. Dat ik nu Daan mag zijn voelt alsof de cirkel rond is.”
Een speelse manier om te leren
De spaaractie ‘Begin je eigen winkeltje’ loopt van 8 tot en met 28 september. Kinderen kunnen sparen voor 40 mini-producten, van A-merken en Albert Heijn-producten tot groente en fruit. Het mini-winkeltje wordt compleet gemaakt met een handscanner waarmee de bekende winkelgeluiden en een quiz van 240 weetjes tot leven komen. Houten accessoires zoals een kassa, bestelbus en boodschappenmandje maken het winkeltje extra realistisch.
Tekst gaat verder onder video.
Ruilmiddagen en speurtochten
Albert Heijn organiseert speciale ruilmiddagen zodat kinderen dubbele mini’s kunnen ruilen en hun winkeltje compleet kunnen maken. Tijdens speurtochten door de winkel doen ze opdrachten en kunnen ze uiteindelijk hun eigen supermarktmanagerdiploma behalen. Zo ontdekken kinderen spelenderwijs hoe een supermarkt werkt en leren ze meer over eten en boodschappen doen.
Een nieuwe traditie
Albert Heijn heeft sinds 2005 een lange traditie van herkenbare supermarktmanagers in haar campagnes. Met Daan en Jeroen van Koningsbrugge als acteur wordt deze traditie voortgezet, terwijl er tegelijk een frisse, energieke toon wordt toegevoegd. “Daan brengt humor, enthousiasme en een persoonlijke touch in de campagne,” zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.
FOTO: ALBERT HEIJN
Uit andere media