Zo scoor je jouw favoriete items altijd voor de laagste prijs
Wij Nederlanders zijn dol op korting. Zodra de sale bordjes in de winkel hangen, rennen we daar met z’n allen snel op af. Waarom een product voor de volle prijs kopen als je het ook met korting kunt scoren? Kortingen lopen soms op tot wel 70% en dat scheelt natuurlijk behoorlijk op je shop budget. Hierdoor kun je aanzienlijk meer kopen dan wanneer je al diezelfde items zonder korting koopt. Het kan dus al snel uit om even te wachten tot je favoriete winkel of merk het sale bordje uithangt. Zeker nu alles in het leven aanzienlijk duurder wordt, is het fijn om elke korting mee te kunnen pakken. Hoe zorg je er nou voor dat je jouw kleding of andere items altijd voor de laagste prijs kunt scoren?
Laat anderen het werk voor je doen
Ben jij nou helemaal dol op een bepaald merk? Of scoor je het liefst je sportkleding met korting? Dan hoef je dankzij SuperSales niet langer alle winkels of websites af te speuren. Zij nemen namelijk dat werk voor je uit handen. Door notificaties in te stellen krijg je direct een melding zodra jouw favoriete merk of bepaald item in de aanbieding is. Heel handig, want je kunt kiezen voor een merk, maar ook voor een specifiek item. Heb je dus de ideale jurk gevonden om aan te trekken naar de bruiloft van je beste vrienden, maar past hij niet binnen je budget? Zet de notificatie aan en je krijgt direct een melding zodra er een aanbieding beschikbaar is. Terwijl jij met andere dingen bezig bent, word je toch op de hoogte gehouden van de beste aanbiedingen.
Wachten op de sale
Winkels mogen zelf bepalen wanneer de sale begint. Dit kan dus van elkaar verschillen. Maar over het algemeen geldt dat de winteruitverkoopt plaatsvindt vanaf eind december tot en met januari. In de zomer is dat vaak in juni en juli. Hier gaat het dan om de grote uitverkoop periodes waarin een heel groot deel van de spullen in de uitverkoop gaat. De kortingen lopen dan ook snel op. Zo maken ze plaats voor de nieuwe collecties. Dit is dus altijd het ideale moment om op zoek te gaan naar nieuwe kleding. Uiteraard zijn er gedurende het jaar ook meerdere producten in de sale dus blijf altijd alert. Dat jurkje dat je deze week hebt gepast maar toch niet hebt meegenomen vanwege de prijs, kan zomaar volgende week in de aanbieding zijn.
Kwestie van geduld
Wachten op de sale betekent soms geduld hebben. Maar als jij weet wanneer je je slag moet slaan, dan scheelt je dat op de lange termijn behoorlijk veel geld. Ook is het goed om na te denken over wanneer je bepaalde items koopt. In de zomer moet je er niet aan denken om een winterjas te kopen. Andersom zit je in de winter meestal niet te wachten op nieuwe slippers of een badpak. Maar op die manier koop je producten die je op een later tijdstip echt nodig hebt voor een veel lagere prijs. Vlak voor of na kerstmis koop je bijvoorbeeld kerstballen voor de allerlaagste prijs. Je moet er dan wel weer een jaar op wachten totdat je ze kan gebruiken, maar kies je voor een neutrale collectie waarvan je weet dat je het voor langere tijd mooi gaat vinden, dan is dat geen probleem.
Prijzen vergelijken
Voor sommige producten loont het nu eenmaal om prijzen van verschillende winkels of websites te vergelijken. Tegenwoordig gaat dat een stuk makkelijker dankzij het internet. Je kunt makkelijk prijzen vergelijken van verschillende aanbieders. Ook zijn er websites die dit voor je doen. Door even wat tijd te investeren, kun je soms al snel tientallen euro’s besparen. Let altijd wel goed op wanneer winkels stunten met prijzen of misleidende teksten gebruiken. Al komen er wel strengere regels zodat je als consument niet snel meer wordt misleidt. Wanneer je een duurder product nodig hebt zoals bijvoorbeeld een nieuwe vaatwasser, dan kan het helpen om de prijs een tijdje in de gaten te houden. Wees voorzichtig met aanbiedingen tijdens bijvoorbeeld black friday. Sommige producten worden een paar maanden eerder al voor dezelfde ‘korting’ aangeboden. Op internet kun je op zoek naar de prijshistorie van een product. Hiermee kun je beter inschatten of de korting die op dat moment geldt, ook echt waarde heeft of dat je eigenlijk niet zo’n goede aanbieding scoort als dat je dacht.
Beeld: Unsplash